- تاریخ انتشار : 1402/08/14 - 08:20
- زمان مطالعه : 1 دقیقه
- /ZXXB
دفاع پایان نامه محمد مسعود زمانی فرد دانشجوی رشته پزشکی عمومی
عنوان: طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره آمادگی و توانمندسازی دانشجویان علوم پزشکی برای ارائه ایدههای نوآورانه آموزشی (اینوآ2)
استاد راهنما: خانم دکتر فخر السادات میرحسینی رنانی
استاد مشاور آماری: آقای محمد جواد آزادچهر
زمان: دوشنبه 15 آبان 1402 ساعت 13
مکان: مکان: دانشکده پزشکی، طبقه دوم، سالن حکیم
چکیده: این مطالعه نیمه تجربی که جزئی از پژوهش های توسعه ای -کاربردی می باشد با هدف "طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره آموزشی ارائه و نگارش ایدههای نوآورانه آموزشی" برای دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام شد. طراحی این مطالعه بر اساس مدل آموزشی ADDIE بوده که در آن دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی با هدف آمادگی برای "جشنواره کشوری ایده های نوآورانه آموزشی" بوسیله کار تیمی و انجام پروژه، آموزش ها و مهارت های لازم جهت شناسایی مشکلات و سپس ایده پردازی نوآورانه آموزشی را کسب کرده و به نگارش پروپوزال مربوطه و ثبت آن در سامانه جشنواره پرداختند. رضایت بالای 80% شرکت کنندگان از دوره و تفاوت معنادار آماری در آگاهی از اصول ایده پردازی و یادگیری نگارش ایده های نوآورانه آموزشی مؤید اثربخش بودن دوره بود. انتظار می رود طراحان آموزشی در برنامه ریزی برای توانمندسازی دانشجویان علوم پزشکی مسائلی چون یادگیری پروژه محور، یادگیری در گروه های کوچک، بازی وار سازی که همگی در راستای دو محور بزرگ یعنی یادگیری دانشجو محور و یادگیری مبتنی بر مسئله است را در نظر بگیرند.

نظر دهید