دانشکده پزشکی
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان

گروه علوم سلولی کاربردی

رسالت و اهداف

رسالت و اهداف گروه:

گروه علوم سلولی کاربردی دانشگاه علوم پزشکی کاشان به عنوان متولی کاربردی سازی علوم سلولی در دانشگاه در صدد است دانش‌آموختگانی توانمند و پایبند به اصول اخلاق پزشکی و رفتار حرفه‌ای در کسوت متخصصان علوم سلولی کاربردی تربیت کند که از اساتید خود برتر بوده و از توانمندی‌های علمی و حرفه‌ای برای ایفای نقش خود در جامعه برخوردار باشند.

بدین منظور این گروه بر خود لازم میداند کلیه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی را منطبق بر نیازهای سلامت جامعه، نقشه جامع علمی کشور، سند تحول و نوآوری در علوم پزشکی و ارزشهای انسانی و اسلامی صرف نظر از نژاد، رنگ، ملیت، مذهب، قومیت و جنسیت، برنامه محور نماید.

این گروه در جهت نیل به کاربردی سازی علوم سلولی، از همکاری مدیران ارشد دانشگاه، اعضای هیات علمی با انگیزه و متعهد، دانشجویان و دانش آموختگان، نمایندگان سایر حرف پزشکی و نهادهای ذیربط، افراد جامعه، بورد تخصصی و مسئولان ذیربط وزارت متبوع بهره خواهد جست.

گروه علوم سلولی کاربردی وظیفه خود میداند با ارزیابی‌های مستمر و ارائه بازخوردهای مناسب و اصلاح مداوم برنامه‌ها و فرایندها، موقعیت مناسبی را برای دستیابی به وضعیت مطلوب طراحی و اجرا نماید و در راستای تکالیف و وظایف، خود را به جامعه، فراگیران و مدیران ارشد دانشگاه و وزارت متبوع پاسخگو میداند.

چشم انداز گروه:

ما برآنیم از طریق آموزش و پژوهش و بهره‌گیری از توانمندی‌های گروه علوم سلولی کاربردی و با توجه به ارزشهای اسلامی ایرانی و سیاست‌های کلان کشور تا سال 1404 به جایگاهی شایسته در میان گروه‌های سلولی کاربردی دانشگاههای علوم پزشکی کشور دست یابیم.

اهداف کلان گروه:

1- تربیت دانش‌آموختگانی متعهد، با دانش و مهارت و مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی برای ایفای نقش متخصصان علوم سلولی کاربردی در راستای انجام فعالیت­های آموزشی، پژوهشی، فناورانه و همکاری با تیم پزشکی در درمان بیماریها با استفاده از سلول­ها و فرآورده‌­های سلولی

2- تولید علم و فناوری در زمینه‌های سلول‌های بنیادی، سلول درمانی و پزشکی بازساختی و نیز استفاده کارآمد از نتایج تحقیقات و پروژه های انجام شده در جهت منفعت رسانی به بیماران صعب العلاج و لاعلاج

3- ارتقاء توانمندی‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای فارغ التحصیلان (فراگیران) و اعضای هیئت علمی، متناسب با تغییرات علمی و فناوری

4- ارتقای کیفیت آموزش و افزایش تعامل با دانشجویان