دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • تاریخ انتشار : 1399/03/17 - 14:07
  • تعداد بازدید : 804
  • تعداد بازدیدکننده : 130
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zhoa

دانشگاه علوم پزشکی کاشان به دستگاه کالبد نما تجهیز شد، خرید دستگاه اسکنر سه بعدی برای گروه آناتومی، بازسازی و نو سازی سالن تشریح گروه آناتومی دانشکده پزشکی، تجهیز سالن حکیم دانشکده پزشکی به Webcam

معاون اداری مالی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این خبر افزود: اعتبار هزینه شده برای خرید یک دستگاه کالبدنما چهار میلیارد و پانصد ملیون ریال بوده است..



 معاون اداری مالی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این خبر افزود: اعتبار هزینه شده برای خرید یک دستگاه کالبدنما چهار میلیارد و پانصد ملیون ریال بوده است.


دکتر مجید حسن زاده گفت: این دستگاه با هدف استفاده در مرکز گروه آناتومی این دانشگاه و در راستای توسعه کارگروه فناوری های نوین آموزشی خریداری شده است که 30درصد از این مبلغ را وزارت بهداشت پرداخت نموده است.



وی ادامه داد: دستگاه کالبد نما یک میز تشریح مجازی بدن انسان است که می‌تواند به‌طور دقیق بدن انسان را بازسازی کند و عمل تشریح روی آن صورت گیرد.



او اضافه کرد: این دستگاه علاوه بر اینکه می‌تواند جسد مجازی را با دقتی معادل دو دهم میلی‌متر یعنی مشابه کالبد واقعی بدن انسان برش دهد، این قابلیت را نیز دارد تا تصاویر سی تی اسکن و ام آر آی بخش های مختلف بدن را در کنار تصاویر واقعی برای آموزش و یادگیری قرار دهد.



دکتر حسن زاده اظهار داشت: دستگاه کالبد نما به عنوان یک فناوری آموزشی جدید در دنیا، در آموزش ­دروس آناتومی، بافت و تشریح دانشجویان دانشگاه استفاده خواهد شد.



خرید دستگاه اسکنر سه بعدی برای گروه آناتومی



معاون اداری مالی دانشکده پزشکی همچنین  با اشاره به  خرید اسکنر سه بعدی  برای گروه آناتومی گفت: برای خرید این دستگاه 300ملیون ریال از کمک خیرین آموزشی هزینه شده است.



دکتر حسن زاده ضمن اشاره به وجود پرینتر سه بعدی در گروه آناتومی افزود: پرینتر و اسکنر سه‌ بعدی به همراه هم برای طراحی و ساخت مولاژ های اعضای بدن انسان جهت آموزش دانشجویان این دانشکده مورد استفاده قرار می گیرد.



بازسازی و نو سازی سالن تشریح گروه آناتومی دانشکده پزشکی



بازسازی و نو سازی سالن تشریح گروه آناتومی دانشکده پزشکی با هزینه ای بالغ بر 250ملیون ریال از محل کمک خیرین آموزشی، به منظور ارتقاء کیفیت آموزش از دیگر اقداماتی بود که معاون اداری مالی دانشکده پزشکی به آن اشاره نمود.



دکتر حسن زاده ، ساخت اتاق برای دستگاه کالبد نما، دیوار کوبی، سقف کاذب و نصب دوربین مدار بسته در اتاق کادآور (جسد) از جمله اقدامات انجام شده در راستای نوسازی گروه آناتومی برشمرد.



تجهیز سالن حکیم دانشکده پزشکی به Webcam



معاون اداری مالی دانشکده پزشکی اظهار داشت:  جهت برگزاری دفاع از پایان نامه های دانشجویان به صورت آن لاین و مجازی سالن حکیم دانشکده پزشکی به webcam مجهز شد.



















 



 



 




  • گروه خبری : اخبار دانشکده
  • کد خبر : 13298
کلمات کلیدی

تصاویر

http://medicine.kaums.ac.ir//UploadedFiles/98/drhassanzadeh.jpg
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو
تنظیمات قالب