دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان

برگزاری مراسم جشن ملل1401 ویژه دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی کاشان

مراسم جشن ملل ویژه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کاشان به مدت دو روز از تاریخ 1401/12/09 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، مدیر بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این مراسم، هدف از برگزاری جشن ملل را معرفی آیین، فرهنگ، آداب و رسوم  و ... کشورهای مختلف در کنار دوستی و صمیمیت بیشتر ملل برشمرد.

دکتر غزاله مشکدانیان، با بیان اینکه جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه از سال ۱۳۹۷ شروع شده است و در حال حاضر بیش از 100 دانشجوی خارجی در دانشگاه از ده کشور در حال تحصیل هستند، گفت: این دانشجویان از کشورهای عراق، افغانستان، بنگلادش، سوریه، لبنان، بحرین، پاکستان ،یمن، تاجیکستان و هند در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری مامایی، تغذیه و پیراپزشکی تحصیل می‌کنند.

وی، با اشاره به اینکه دانشجویان در دو سال ابتدای تحصیل در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی شرکت می‌کنند، ادامه داد: همزمان زبان فارسی به آنها آموزش داده می‌شود تا از سال سوم تحصیل در کلاس‌های دانشجویان ایرانی شرکت کنند.

مدیر بین‌الملل دانشگاه، آشنایی با فرهنگ، زبان فارسی، هنر، رونق اقتصادی و ... را از جمله دلایل جذب دانشجویان خارجی عنوان کرد و یادآور شد: این دانشجویان 4 تا 7 سال مهمان کشور ما هستند اما بعد از تحصیل می‌توانند سفیران ما در کشور خود و دیگر کشورها باشند.

گفتنی است این مراسم با حضور جناب آقای دکتر امجد حمید المظفر رایزن فرهنگی و جناب آقای محمد باقر حکیم مسئول روابط عمومی سفارت عراق برگزار شد.

در پایان دانشجویان جدیدالورود از باغ تاریخی فین کاشان بازدید نمودند.

 

{author_name}
تصویر نویسنده :

مدیر سیستم
عکاس

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو
تنظیمات قالب