- تاریخ انتشار : 1403/08/26 - 14:42
- زمان مطالعه : 1 دقیقه
- /Zn4U
دفاع پایان نامه سید علیرضا سجادی فر-پزشکی عمومی
عنوان پایان نامه: تأثیر بازاندیشی بر روی بازخوردهای دریافتی حین آموزش بخیه، بر یادگیری کارآموزان در گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی کاشان
اساتید راهنما: دکتر مرضیه نقوی- دکتر فخرالسادات میرحسینی
اساتید مشاور: دکتر مریم علیزاده- آقای غلامعباس موسوی
زمان ارائه پایان نامه: سه شنبه 1403/08/29 ساعت: 10:00 صبح
مکان ارائه پایان نامه: سالن حکیم-دانشکده پزشکی
چکیده پایان نامه:
هدف از بازاندیشی، گســـترش دانـــش و تقویـــت مهارتهای بالینی در رویارویی با موقعیتهای بـــالینی مشـــابه در آینده هست. مطالعه حاضر با هدف تعیین تأثیر بازاندیشی بر روی بازخوردهای دریافتی حین آموزش بخیه بر یادگیری کارآموزان جراحی انجام شد. این مطالعه شبهتجربی و دوگروهی (مداخله و شاهد) در سال تحصیلی 1402-1400 انجام شد. 37 نفر در گروه مداخله و 38 نفر در گروه شاهد بودند. گروه مداخله آموزش بازاندیشی دریافت کرده و سپس در کارگاه بخیه شرکت کردند و بازخورد گرفتند؛ در حالی که گروه شاهد فقط در کارگاه بخیه حضور داشت. مهارت بازاندیشی بر اساس معیار RAR توسط اساتید ارزیابی شد و پس از یک هفته، آزمون عملی بخیه برگزار گردید و نمرات آن بر اساس چک لیست مربوطه ارزیابی و برای مقایسه نمرات مهارت عملی از آزمون تی استفاده شد.
میانگین نمره بخیه و انحراف معیار به ترتیب در گروه مداخله و شاهد، 77/1±18/43 و 2/79±15/03 بود که با P-Value کمتر از 0/001 تفاوت معنادار بود.
بازاندیشی بر بازخورد توانسته است موجب ارتقاء یادگیری عملی دانشجویان کارآموز پزشکی در خصوص مهارت عملی بخیه شود.
نظر دهید